Update vanuit Ghana! - Reisverslag uit Duasi, Ghana van Kaylee - WaarBenJij.nu Update vanuit Ghana! - Reisverslag uit Duasi, Ghana van Kaylee - WaarBenJij.nu

Update vanuit Ghana!

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

28 April 2014 | Ghana, Duasi

Hi allemaal!

Hier weer een berichtje met een wat langere update van de afgelopen tijd:)

14 april
Maandagochtend werden alle baby's uit de nursery gewogen en kregen ze in elk been een injectie, vonden ze niet heel prettig! Ze werden gewogen via een weegschaal die buiten aan een tak van de boom hing, helaas geen foto's van mogen maken.
Hier de gehele ochtend mee bezig geweest, injecties werd allemaal wel hygiënisch gedaan, dus dat was goed om te zien.

15 april
S ochtends in de nursery gewerkt en daarna naar het jongenshuis vertrokken om te helpen bij de 2e kamer die we gaan opknappen. Rahel en ik hebben de deur geschuurd en geverfd en daarna met Berna nog eventjes naar het kantoor geweest om te praten over de speeltoestellen die we willen vervangen.

16 april
Nadat we een dagje gewerkt hadden, zijn we thuis de hele middag buiten geweest met de kinderen van school en onze hostbroertjes en zusje. Op een gegeven moment was Love aan het springen terwijl ze mijn armen vasthield en toen raakte ze mijn hand, waardoor ze plots een losse tand had! Enorm gelachen om de gezichten die ze trok en nadat ze het even goed bekeken en bewogen had heeft ze hem eruit getrokken. Rahel en ik natuurlijk vertellen dat ze hem trots aan haar moeder moest laten zien, doet ze dat en vervolgens gooit moeders de tand zo het dak op! Jaja onze verhalen over de tandenfee en melktandjes in een doosje bewaren vinden ze hier maar raar:)
Hierna hebben we de kinderen vervroegd 'paaseieren' laten zoeken. Voor alledrie een zakje met snoep samengesteld en die in de tuin voor het huis verstopt.
Erg leuk om ze vol spanning te zien zoeken om vervolgens blij verrast een zakje met snoep te vinden:)

17 april
Rustig ochtendje op werkt gehad, s middags op het dak kaartspelletjes gespeeld totdat het donker werd en het overal om ons heen begon te flitsen. Een poosje naar het onweer gekeken en toen naar binnen gegaan.

18 april
Vanwege de ongeveer 3 weken durende vakantie is het erg druk in de nursery, de kinderen die normaal namelijk overdag op school zijn, zijn nu allemaal de hele dag in de nursery aanwezig.
Vandaag hebben ze 2 baby'tjes besneden, dit schijnen ze hier bij alle jongetjes te doen om hygiënische redenen. Toch is het wel een beetje erg sneu om te zien..
S middags onze tassen voor het weekendje Cape Coast ingepakt, normaal valt de stroom elke dag wel een paar uurtjes uit, maar deze avond voor het eerst de gehele nacht geen stroom gehad.

19 april
Rond 10 uur naar het trotro station vertrokken om daar Anna en Tonje te ontmoeten, daar ontbeten, onze tickets gehaald en om 12 uur uiteindelijk vertrokken.
Kwart voor 4 aangekomen in Cape Coast, we verblijven in het Guesthouse van mensen uit Canada die we in Mole National Park hebben ontmoet, dus nadat ik Lison had gebeld zijn we naar de afgesproken plek vertrokken en vanuit daar zijn we in ongeveer 5 minuutjes naar het guesthouse gelopen.
Kamers zien er prima uit, spicy maar erg lekker avondgegeten met een fruitsalade erbij en daarna opgefrist in de kamer voor een avondje uit in Cape Coast.
Een echte 'Obroni' hotspot, volgens mij heb ik in al die tijd hier in Ghana nog nooit zoveel blanke mensen bij elkaar gezien:)
Een cocktail, palmbomen, uitzicht op de zee met een mooie maan erboven, zeebriesje en live drummuziek. Perfect avondje in Ghana!

20 april
S ochtends zijn we naar Cape Coast Castle geweest, de geschiedenis over de slavernij was erg interessant en de omgeving rondom het kasteel was mooi om te zien. Hierna nog wat rondgelopen bij de winkeltjes en toen teruggegaan om te lunchen. Na de lunch vertrokken naar Biriwa Beach Resort om daar te genieten van het zwembad. Gaaaaf! Het zwembad ligt iets op een heuvel waardoor je een prachtig uitzicht hebt op de kust en de zee. Nog even wat op het strand gelopen en daarna weer teruggegaan naar het guesthouse. S avonds bij oasis, de plek van gisteravond, pizza's gegeten en toen optijd weer teruggegaan.

21 april
Vanochtend naar Kakum National Park geweest, de route over de canopy trail door de boomtoppen gedaan en het uitzicht was wederom natuurlijk prachtig. Terug beneden even geluncht en toen vertrokken naar een struisvogel boerderij. De struisvogels gevoerd en hierna doorgelopen naar een soort resort waar we lekker even een ijsje hebben gegeten.
S avonds tilapia vis gegeten, zelf mogen ontleden en het smaakte natuurlijk heerlijk vers.

22 april
S ochtends nog even Cape Coast in geweest en toen teruggegaan om onze tassen in te pakken. Vanochtend is Anna naar Accra vertrokken om s avonds terug te vliegen naar Duitsland, dus we gaan met z'n drieën terug naar Kumasi.
Tijdens onze rit werd het steeds donkerder en uiteindelijk hebben we de hele avond veel onweer en regen gehad.

23 april
Ochtendje gewerkt, hierna de stad ingeweest, wat boodschappies gedaan, wat winkeltjes bekeken en daarna weer naar huis gegaan.

24 april
Erg drukke ochtend op werk gehad, er gaat een soort opruimwoede door het gehele Children's Home heen, dus het speelgoedhok in de nursery wat normaal dicht zit, was opengemaakt. Gekkenhuis natuurlijk...:)
Veel kinderen waren buiten aan het rondrijden in autootjes, maar er waren ook wat ruzietjes en spullen van elkaar afpakken, omdat ze normaal bijna geen speelgoed krijgen. Naar het meisjeshuis gegaan rond lunchtijd, ze hebben hier 4 gehandicapte meisjes en vandaag kon ik zien hoe ze hier eten kregen. De meisjes van ongeveer een jaar of twaalf leggen de gehandicapte meisjes klaar en beginnen ze dan met een flesje zonder dop flesvoeding te geven. 3 drinken het redelijk goed op, maar 1 van de meisjes kan haast niet slikken. Een van de huismoeders komt dan vervolgens geïrriteerd aangelopen, houd de mond open en giet alles met een enorme snelheid naarbinnen, waarna het er net zo snel weer naar buiten komt..
Ze is heel mager en Tonje gaat kijken of ze misschien met haar naar het ziekenhuis mag gaan, aangezien ze weinig tot geen voedsel binnen krijgt op deze manier.

25 april
S ochtends vooral met de baby's in de nursery gewerkt, Samuel begint in z'n eigen brabbeltaaltje soms al hele verhalen te vertellen, erg grappig:)
Kinderen hebben ook vandaag onderling nog wat ruzietjes om het speelgoed en er is een aantal dagen geleden een nieuw jongetje aangekomen die het erg normaal vind om ons en de kinderen uit het niets te slaan. Druk dagje dus met de kinderen uit elkaar houden en alles soepel te laten verlopen.
S middags onze tassen ingepakt voor het laatste weekendje reizen in Ghana, morgen vertrekken we naar Lake Bosomtwe op ongeveer 1,5 uur bij Kumasi vandaan.

26 april
Lekker een ochtendje een beetje uitgeslapen en toen in een wat minder comfortabele trotro dan normaal vertrokken naar Kuntanase om vanuit daar met een taxi verder te rijden naar The Green Ranch bij Lake Bosomtwe waar we dit weekend gaan overnachten. Beetje glibberige en modderige weg door de regen, maar af en toe al wel vast een blik kunnen werpen op het meer:)
Warm welkom bij The Green Ranch door Elodie, een vrouw die oorspronkelijk uit Frankrijk komt, maar die hier ongeveer 6 jaar geleden haar eigen B&B is begonnen.
Lekkere fruitsalade gegeten, onze tassen uitgepakt en toen binnen wat spelletjes gespeeld omdat er een regenbuitje langskwam. S avonds pasta gegeten en eenmaal terug op de kamermocht ik op spinnenjacht... Helaas zonder succes.. Er kwam nog een hagedisje bij, dus het begon al een gezellige beestenboel op onze kamer te worden;)

27 april
Vroeg opgestaan, want vandaag gaan we met de paarden een tocht van +-10 uur maken rondom het gehele meer en de ongeveer 24 dorpjes die aan het meer liggen. Na het ontbijtje met geroosterd brood, banaantjes, verse muntthee, verse sinaasappelsap en natuurlijk uitzicht op het meer hebben we kennis gemaakt met onze paarden voor vandaag. Gaya en Eclipse, na wat korte uitleg zijn we rond half negen met Elodie vertrokken. Een enorm mooie tocht langs allemaal verschillende dorpjes met aardige mensen, na ongeveer 2 uur gereden hebben, zijn we met de paarden in ongeveer een uur door een wat moeilijker begaanbaar stuk gaan lopen. Hierna bij het meer geluncht en na een uurtje weer verder gegaan. Langs plantainbomen, avocadobomen, cocoabomen en plantages en nog meer dorpjes. Gaya was een beetje een avontuurlijk paard, dus gelukkig durfde ze de meeste steile afdalingen snel aan, maar ze vond het ook erg leuk om af en toe een alternatieve route te kiezen, waardoor ik uiteindelijk tussen de takken van de bomen eindigde voordat ze uiteindelijk stopte:)
Na deze mooie tocht van 10 uur zijn we om half 7 s avonds weer terug gekomen bij de ranch. De paarden naar stal gebracht, opgefrist en toen snel wat gegeten voordat we naar bed gingen.

28 april
Vanochtend hebben we met wat spierpijn weer genoten van een heerlijk ontbijtje, daarna onze tassen ingepakt, uitgecheckt en toen stond onze taxi klaar om ons terug te brengen.
S middags aangekomen in Kumasi en daar lekker wat gerelaxed in onze kamer.

Dit gaat m'n laatste volledige weekje hier in Ghana worden, nog even dubbel en dwars genieten dus:)

Liefs

• 29 April 2014 - 00:30

Chiel And Bo:

Super Kaylee.... steeds weer lees ik het, en denk ik Tjee wat stoer van haar ! geniet ervan !
    X en knuffel van ons

• 29 April 2014 - 09:44

Theo:

Nou nou Kaylee, wat een mooie belevenissen heb je weer in je rugzak!!!
    Nog een kleine twee weekjes en dan zijn de acht weken weer voorbij.
    Wat is het eigenlijk voorbij gevlogen.
    Geniet nog van het laatste stukje en tot 12 mei.
    XXX

• 04 Mei 2014 - 10:36

Jenny:

Hi Kaylee,

Goh, alweer je laatste week. Wat gaat het toch snel. Geniet er nog maar voor de volle 100% van. Maar dat doe je eigenlijk al als ik alle verhalen zo lees.

Tot snel.

Xxx Jenny