Werkdagjes in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kaylee - WaarBenJij.nu Werkdagjes in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kaylee - WaarBenJij.nu

Werkdagjes in Ghana

Door: Kaylee

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

26 Maart 2014 | Ghana, Kumasi

Goeiemiddag!

Vandaag ga ik als het lukt bij dit verslagje een paar fotootjes plaatsen, duimen maar!

24 maart 2014
Dit was de dag dat ik mijn vorige blog erop geplaatst heb, hierna zijn we nog eventjes naar de supermarkt geweest en waren we daarna door de drukte in het verkeer wat later thuis. Snel gegeten en toen de rest van de avond lekker een muziekje geluisterd in onze kamer.

25 maart 2014
Vanochtend in de nursery was ik erbij toen Samuel wakker werd, toen hij om zich heen keek begon hij meteen te lachen, goeiemorgen! Hij begint stiekem toch wel een beetje mijn favoriete ventje te worden. Daarna heeft ie na z'n flesje helaas wel m'n net schoon aangetrokken broek helemaal ondergespuugd, maarja, dat hoort er ook bij!
S middags als lunch lekker een vers warm broodje gegeten en thuis met Rahel op het dak van de school nog even lekker een boekje gelezen in de zon!
S avonds pannekoeken gegeten, heeerlijk eventjes iets zonder kruiden:)

26 maart 2014
Vanochtend stond het verkeer helemaal vast waardoor we uiteindelijk wat later bij werk aankwamen en het dagje werd nog leuker..
Vandaag waren alle vrouwen in de nursery een beetje in een hele slechte bui, Tonje en ik konden niks goed doen en overal kregen we een snauw voor.
Voor de rest behandeld een van die vrouwen de kinderen best wel ruw en is ze te lui om zelf de kinderen die naast haar liggen van de grond op te pakken, dus moeten wij naar haar toe komen lopen om haar de kinderen aan te geven.
Gelukkig maken de kinderen veel goed, als je even met ze speelt en ze beginnen te lachen, dan voel je je door die glimlach toch beter en meer gewaardeerd haha
Ook leuk om te zien is dat de kinderen kleren dragen die door andere mensen hier gebracht zijn, vandaag heb ik een Jip&Janneke shirtje voor bij zien komen en een pakje met Mama's kanjer erop:)
Na dit fijne ochtendje die lang duurde zijn we rond half 1 naar de stad vertrokken en gaan we zometeen nog eventjes lekker over de markt lopen!

Groetjes!

• 26 Maart 2014 - 17:34

Theo Lam:

Hey die Kaylee, ook weer leuk. Sommige vrouwen hebben weleens slechte buien, maar het voordeel van buien is: ze trekken weer over. Je doet het toch voor de glimlach en het plezier van de kinderen! Foto's nog niet gezien (krijg ook net je whatsapp dat het niet lukt, mmmm) Nou veel plezier maar weer en tot de volgende ......... keer. Xxx

• 26 Maart 2014 - 22:01

Jolanda:

Hey Kaylee, Zoals we op t werk wel eens zeggen: it ain't all roses and buttons, oftewel het is niet altijd rozegeur en zonneschijn. De glimlach van de kids maakt gelukkig veel goed! Pluk de dag de dag en geniet van mooie momenten, zoals een boterhammetje op 't dak! Love yah!

• 28 Maart 2014 - 09:08

Martin:

Hey Kaylee, leuk om te lezen wat je zoal meemaakt! Fijn voor je dat de glimlach van een kind je de beloning voor je werk geeft. Dat je maar veel glimlachende kinderen mag zien!

• 28 Maart 2014 - 13:03

Ron:

Hey Kaylee,

Wat een verhalen allemaal zeg. Lees dat je het prima naar je zin hebt en dat je je prima vermaakt met de kids. Trots op je dat je dit allemaal doet. Weer een ervaring rijker zeg ik maar.
    Ben benieuwd naar wat foto's. Veel plezier verder en kijk uit naar je verhalen.

• 28 Maart 2014 - 20:39

Ria :

Hoi kaylee wat leuk dat je het naar je zin heeft ,vooral met de kinderen met de Jip en Janneke
    Kleding ben vanmiddag met je moeder plantjes wezen kopen voor het balkom
    Nog voor mijn verjaardag erg gezellig,
    Kijk weer uit naar je verhalen ,veel plezier nog en vooral genieten Xxx

• 01 April 2014 - 20:54

Wil:

Hoi Kaylee,even een berichtje van je buurvrouw. Wat een ontzettend leuke ervaring voor je om dit allemaal mee te maken. Met kinderen werken is zo leuk,en dankbaar.
    Geniet van de mooie momenten en alle ervaring die je daar opdoe.
    Veel plezier en groetjes van de hele familie