Kumasi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kaylee - WaarBenJij.nu Kumasi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kaylee - WaarBenJij.nu

Kumasi

Door: Kaylee

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

02 April 2014 | Ghana, Kumasi

Allereerst iedereen bedankt voor de enorm leuke en lieve berichtjes!

Zoals jullie na mijn vorige blog waarschijnlijk wel gemerkt hebben is het helaas niet gelukt om er foto's bij te plaatsen, het gaat hier allemaal niet zo snel en gemakkelijk als in NL haha.
Als het een keertje lukt om foto's te uploaden dan zien jullie ze vanzelf op dit blog verschijnen!

27 maart 2014
Vanochtend met een wat gammele taxi naar werk vertrokken, een lekker dagje gewerkt en toen met Rahel naar het postkantoor vertrokken om een pakketje voor haar op te halen.
Eenmaal thuis hebben we een spelletje gespeeld met de kinderen en heb ik met Anna afgesproken dat ze morgen naar Kumasi komt. We hebben onze plannen iets gewijzigd en blijven dit weekend gewoon hier, volgend weekend gaan we naar het nationaal park in het noorden!

28 maart 2014
Vandaag zijn Rahel en Tonje beide een dagje ziek thuis en werk ik een dagje alleen in de nursery, rond half 1 komt Anna aan en vertrekken we samen naar huis zodat ze d'r spullen even kan uitpakken en iedereen kan ontmoeten.
Een gezellig middagje gehad en daarna vroeg gaan slapen omdat er geen stroom etc was.

29 maart 2014
Vandaag een dagje wakker geworden zonder wekker, heerlijk! Lekker rustig aan gedaan en daarna vertrokken naar de markt. Stof gekocht om hier een broek te laten maken en daarna lekker even wat gegeten in een restaurantje. Wij gaan nog even een rondje lopen en daarna spreken we af met Atlanta en Frida uit Mampong. Anna en Frida vertrekken weer terug naar Mampong en Atlanta, Rahel en ik vertrekken naar huis. Een middagje lekker in het zonnetje op het dak gezeten en 's avonds weer pannekoeken gegeten!
De hele avond weer geen stroom gehad, dus met de zak- en hoofdlampjes hebben we Atlanta's 'afscheidsfeestje' met browniecake gehouden. Volgend weekend vertrekt ze weer naar huis.

30 maart 2014
Rond elf uur zijn we naar de stad vertrokken om Atlanta uit te zwaaien en daarna weer terug naar huis gegaan. Op zondag krijgen we meestal erg vroeg avondeten, vandaag was het rond 15:00 uur... De rest van de dag lekker buiten gezeten, boekje gelezen en 's avonds even kort met NL gebeld. Vandaag alweer 2 weekjes hier in Ghana, tijd gaat snel!

31 maart 2014
Vandaag ga ik een dagje bij de primary school beginnen ipv bij de nursery, na een gesprekje bij het schoolhoofd mocht ik even meekijken bij een van de klassen. Geen leuke leraar en op dat moment werd er ook niet heel veel met de kinderen gedaan, toen de pauze van de school begon ben ik weer terug gegaan naar de nursery om daar mn dagje af te maken.
Toen we naar huis gingen helemaal nat geregend door een tropisch buitje, erg verfrissend!:)
's Middags thuis met de kinderen en Rahel verstoppertje gespeeld en 's avonds lekker fried plantain gegeten.

1 april 2014
Jaaa 1 april kennen ze hier in Ghana ook! Helaas maakten de kinderen op school allemaal hetzelfde grapje, dus nadat ze 1 keer verteld hadden dat Andrew ons wilde spreken en het bleek niet zo te zijn, lukte het ze niet nog een keer;)
Dagje gewerkt en hierna met Rahel naar de kleermaker vertokken om onze stof in te leveren en broeken te laten maken, volgende week woensdag kunnen we het ophalen!

2 april 2014
Vanochtend weer in de nursery begonnen met werken, toen we er uiteindelijk met z'n vieren waren, Kelly, Tonje, Rahel en ik, kwam er een nieuwe vrijwilligster een rondje langs de huizen maken. Berna uit Nederland! Wauw wat vreemd maar ook ontzettend fijn om na 2,5 week alleen maar Engels praten ineens weer een volledig gesprek in het Nederlands te kunnen voeren:) Even meegelopen met haar rondleiding langs de huizen en daarna weer terug gegaan naar de nursery. De baby's een beetje 'voorgesteld' en alles een beetje uitgelegd.
Hierna met Rahel, Tonje en Berna naar de stad vertrokken, een middagje internetcafe en hierna nog eventjes langs de supermarkt.

Straks m'n tas inpakken, morgen nog een dagje werken en dan als alles goed gaat vrijdagochtend vroeg met Anna naar Tamale vertrekken om daar een nachtje te verblijven en vanuit daar door te reizen naar Mole National Park!

Liefs uit Kumasi

• 02 April 2014 - 21:57

Jolanda:

Hi Kaylee, nou, je maakt zo nog eens wat mee zeg! Avondeten om 3 uur 's middags en stroomuitval. Gelukkig had je je hoofdlampie en je knijpkat! Ben benieuwd hoe je broek eruit gaan zien! We genieten van je verhalen en de foto's die wij af en toe binnen krijgen. Ik kijk bijna elke dag wel even naar je filmpje met Samuel, de lachende baby, erg genieten! Hoop dat het weekendplan dit keer doorgaat! Geniet lekker verder, tot mails of hoors! Dikke knuffel! X

• 02 April 2014 - 23:24

Chiel And Bo:

Goed bezig Kaylee.... erg leuk allemaal... Knuffel van ons X

• 04 April 2014 - 09:16

Ria :

Nou nou wat een verhalen allemaal erg leuk om te lezen ,wat leuk om zelf stof te kopen
    En dan een broek laten maken ,ga lekker door met het genieten
    Ook de groetjes van opa en van mij natuurlijk
    Hoop dat je tochtje door gaat
    Veel liefs van ons Xxxxxx

• 04 April 2014 - 14:02

Ron:

Ha die Kaylee,
    Je bent er maar druk mee lees ik. 1 april grappen, regenbuitje, stroomuitval.... tsjaa je maakt het allemaal mee.
    Heeft ook wel weer wat toch! Fijn te lezen dat je plezier hebt, ondernemend bent en geniet.
    Tot je volgende update

• 06 April 2014 - 09:25

Marloes:

Hi Kaylee,

Wat leuk weer om te lezen wat je daar allemaal meemaakt.
    Geniet ervan en we blijven je uiteraard volgen via je weblog.

Veel liefs, Marloes

• 06 April 2014 - 10:21

Marianne:

Ha die Kaylee,

Wat super leuk om dit te lezen. Wat heb je het naar je zin en een top ervaring.
    Maak er nog een mooie tijd van.

Liefs vsn ons Marcel en Marianne

• 10 April 2014 - 21:03

Jenny:

Hey Kaylee,

Echt super om elke keer een verslag te lezen. Zo te lezen heb je het nog prima naar je zin. We gaan vast veel foto's zien zodra je weer in Nederland bent.
    Geniet meis.

Xx Jenny