Kumasi, projectjes en tripjes in de weekenden! - Reisverslag uit Duasi, Ghana van Kaylee - WaarBenJij.nu Kumasi, projectjes en tripjes in de weekenden! - Reisverslag uit Duasi, Ghana van Kaylee - WaarBenJij.nu

Kumasi, projectjes en tripjes in de weekenden!

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

13 April 2014 | Ghana, Duasi

Hallo allemaal,

Hier weer een verslagje, wat info over m'n werkdagen, een projectje waar we met wat vrijwilligers aan begonnen zijn en 2 tripjes in de afgelopen weekenden!

3 april 2014
Rond half negen begonnen met werken in de nursery, met Berna en Tonje een rondje gemaakt langs alle huizen. We gaan een kamer in het jongenshuis helemaal opknappen zodat hier 6 gehandicapte jongens van dit huis kunnen slapen en hun eigen mooie plekje hebben:) Hiernaast willen we buiten een aantal speeltoestellen die kapot/verroest zijn proberen weg te halen en daar wat nieuws voor terug te plaatsen, net zoals 2 bankjes die bijna uit elkaar vallen van ellende en waar spijkers etc uitsteken.
Tijdens de pauze nog even met de kinderen van de school buiten gespeeld, Emmanuel is een van de peuters die voorheen altijd bij de baby's in de nursery was, maar sinds kort gaat hij ook naar school toe. Leuk om hem buiten te zien spelen met de andere kinderen van zijn leeftijd!
S middags is Anna vanuit Mampong gekomen, zodat we morgenochtend vroeg kunnen vertrekken naar Tamale.

4 april 2014
Rond 8 uur zaten we klaar in de bus, rond half 10 was de bus vol en zijn we vertrokken richting Tamale.
Het landschap veranderde langzaamaan, eerst veel bananen-, plantain- en palmbomen, maar richting het noorden werd het landschap steeds droger. Daar voor het eerst ook dorpjes met lemen hutjes en rieten dakjes gezien. Rond half 6 in Tamale aangekomen, s avonds lekker pizza gegeten en optijd naar bed gegaan.

5 april 2014
Rond half 8 op het station kaartjes gekocht voor de bus naar Mole, maar die gaat helaas pas om 2 uur, dus nog even Tamale in om wat te eten tussen de middag en de winkeltjes te bekijken. Rond 1 uur weer terug bij het station en toen begon het wachten... Onze bus die om 2 uur zou vertrekken is uiteindelijk om 5 uur aangekomen en om kwart over 5 zijn we vertrokken;)
Rond 9 uur aangekomen in het Mole Motel, ruime en schone kamer. Snel gaan slapen, want morgen gaan we om 7 uur de wandelsafari doen!

6 april 2014
Iets na 7 uur vertrokken voor de wandelsafari, mooie natuur, wat everzwijnen, herten, krokodillen en geiten gezien, maar we waren vooral op zoek naar olifanten:) Na ongeveer een half uurtje was het dan zover, de eerste olifant! Wat is het enorm gaaf om een olifant van zo dichtbij in het National Park te zien! We hebben hem een poosje gevolgd en mooie foto's gemaakt en zijn toen verder gelopen naar een open plek waar we een groep van 5 olifanten hebben gezien. 3 van die groep vertrokken richting het meer, dus toen zijn wij ook die kant op gelopen. Just in time, ze gingen lekker badderen!
Hierna langzaam teruggelopen, nog wat aapjes gezien en afgesproken voor een kanotocht in de middag.
Om elf uur bovenop een jeep vertrokken naar het vertrekpunt van de kanotocht, tijdens de tocht vooral veel vogels gezien en van de prachtige natuur genoten.
Hierna met de jeep naar het dorpje Larabanga gereden, daar de moskee, wat huisjes en het weeshuis bezocht en toen weer terug naar het Mole Motel gegaan.
Heerlijk een dagje gerelaxed en nagenoten van onze safari, want we hebben geluk gehad dat we zoveel olifanten hebben gezien!

7 april 2014
Rond 9.30 uur gaan ontbijten, even gezellig gekletst met wat mensen uit Amerika/Canada/Ghana die we hier ontmoet hebben en wat gegevens uitgewisseld om ze eventueel weer te ontmoeten als we een weekendje naar Cape Coast gaan. Hierna de hele dag lekker genoten in het zwembad met uitzicht over het National Park en s avonds met uitzicht op de ondergaande zon lekker een salade gegeten. Heerlijk na alleen maar rijst etc haha.
Alvast uitgecheckt en een plekje voor de bus naar Tamale vanacht gereserveerd.

8 april 2014
Rond kwart over 2 s nachts ging de wekker en hebben we ons klaar gemaakt voor vertrek, rond kwart over 3 de receptionist wakker gemaakt en die vertelde ons dat de bus om 4 uur ging dus dat we nog even een half uurtje mochten 'slapen' in de kamer.
Om 4 uur uiteindelijk vertrokken met uitzicht op eerst een prachtige hemel vol met sterren en daarna de zonsopkomst.
Na een lange dag rond 5 uur aangekomen in Kumasi, met Rahel bijgekletst over onze weekenden en toen lekker naar bed gegaan.

9 april 2014
Vanochtend in de nursery begonnen met werken en nadat alle baby's hun flesje en schone luier hadden gekregen zijn we naar het jongenshuis gegaan om te kijken hoe het gaat met het renoveren van de kamer. Afgelopen week is het geverfd, alleen gebruiken ze in Ghana geen kranten op de vloer, de hele vloer was dus blauw en toen zijn we die met een paar vrijwilligers maar eens goed schoon gaan schrobben.
Redelijk goed gelukt en hierna nog wat dingen afgesproken voor morgen, morgen gaan we namelijk met wat vrijwilligers en wat kinderen van verschillende huizen van het Children's Home naar de dierentuin hier in Kumasi:)

10 april 2014
Nadat alles s ochtends bij het Children's Home niet geheel soepel verliep met het verzamelen, zijn we uiteindelijk vertrokken naar Kumasi Zoo. Dierentuin is hier in Ghana natuurlijk enorm anders dan in NL, maar de kinderen hebben een geweldige dag gehad en daar gaat het om!
S avonds met Rahel onze tassen ingepakt voor de weekendtrip, met de kinderen buiten gezeten en wat fotootjes gemaakt.

11 april 2014
Om negen uur vertrokken naar Nkoranza, daar onze spullen naar een hotelkamer gebracht en toen doorgereisd naar Boabeng Fiema Monkey Sanctuary, waar we 3 andere vrijwilligers van SYTO zouden ontmoeten om de dag mee door te brengen. Rondleiding gekregen door een enorm aardig en grappig oud mannetje, veel apen gezien, ze bananen gegeven en een apen kerkhof bezocht. De meeste apen worden namelijk vlakbij het dorpje gevonden zodra zij gestorven zijn en de bewoners geven ze daarna een echte begrafenis.

12 april 2014
Nadat we bij het Tro Tro station lekker een broodje met een gebakken eitje hebben gegeten, zijn we vertrokken naar de Kintampo Waterfalls, wederom weer een prachtige natuur! Eenmaal bij de watervallen lekker even genoten bij het water, wat rond gelopen en daarna weer teruggegaan naar ons hotel.

13 april 2014
Vandaag wat uitgeslapen en toen optijd weer teruggegaan naar Kumasi:)

Vandaag ben ik precies 4 weken hier in Ghana, alweer op de helft van m'n trip, de tijd gaat snel! Het is geweldig om zoveel mensen uit verschillende landen te ontmoeten en enorm veel ervaringen op te doen. Ik geniet van alles hier:)

Liefs vanuit het prachtige Ghana

• 14 April 2014 - 19:26

Ria :

Hallo kaylee wat een verhalen weer ,wat fijn dat je dat allemaal .kan meemaken
    Wat is de natuur toch mooi
    Baby,s de fles en ja hoor ook een schone luier
    alweer 4weken ga nog lekker genieten
    het is heel leuk om je verslag te lezen veel liefs van ons Xxx Xxx

• 15 April 2014 - 10:28

Willeke:

?!?Je bent al op de helft?!? Tijd voor een reactie op je verhalen. Ik vind het superleuk om alles te lezen en probeer je dan voor me te zien in die situaties. Een hele andere wereld waar de klok niet zo'n grote rol speelt..
    en apen begraven worden! Geweldig, dit alles pakken ze je niet meer af! Geniet je nog maar suf daar en doe je goede werk, mis je wel hoor op het Park. Kus Willeke

• 16 April 2014 - 22:17

Theo Lam:

Hey Kaylee, alhoewel we dagelijks je ervaringen via de app horen en zien blijft het leuk om je blog te lezen. Inderdaad alweer op de helft maar blijf genieten tot het eind!!!
    Xxx papa

• 17 April 2014 - 00:33

Chiel And Bo:

gaaf hoor weer allemaal om te lezen, super cool van je !
    ga zo door ... JOLO.....
    knuffels van ons X

• 20 April 2014 - 00:07

Mama:

Hey kanjer, wat ben je toch goed bezig! Het was enig om vanavond wat langer met je op skype te spreken en te zien met wie je bent en waar je bent. Joehoe, lang leve de moderne tijd. Je bent ontzettend druk, maar geniet volop van de kinderen, de andere vrijwilligers en de natuur. De appel valt zo niet ver van de boom., nou, we zijn gigatrots op je en tellen de dagen dat je weer naar huis komt! Dikke knuffel!

• 20 April 2014 - 00:07

Mama:

• 22 April 2014 - 13:15

Ria :

Hoi kaylee wij hebben gisteren weer een heel
    Verhaal van je gelezen,dat vergeet je nooit meer ,met wat je allemaal
    Mee maak ,en wat en leuke foto,s allemaal
    Erg leuk om te zien .
    Veel liefs van ons opa en oma xxxxxx

• 28 April 2014 - 10:36

Kim:

Ahoy Kaylee,hier Lisse calling .
    t,heeft ff geduurd maar konden sinds vorige week pas je grote reisverslagen lezen.
    Maar wow ,wat gaaf om al je avonturen te volgen,en super dat er genoeg tijd is naast t werk !!! om zoveel van t land en de cultuur te genieten.Je foto,s spreken voor zich,Tis echt genieten.
    We lezen veel over ontmoetingen met nieuwe vrienden en vriendinnen uit alle landen.Nog iemand special ontmoet?Dat we straks op tv moeten volgen Verre liefde of liefde zonder grenzen ??hahaha :)
    Nee ff serieus,geloof nooit dat r iemand daar van jou lengte is (geintje)
    Oke genoeg lissese humor (?).(Jeff en Alex slaan nu groen uit)Wij wensen je nog heeeeel veeeeeel
    mooie momenten ,ontmoetingen,verrassende maaltijden,weinig ongedierte ,liefe mensen,veel zon,lachende kindjes(weinig shitluiers),kortom een fantastische tijd toe en......horen graag live al
    je avonturen als je trug bent.
    liefs met dikke knuffel van ons all.